Brandos.se

Känns inte bloggning lite "old-fasion"?

Jag fick en vibb nyss och det var av att jag börjar tycka att bloggning börjar bli lite "old". Alla har en i genomsnitt, eller flera! Plus att många skriver inget speciellt i dem, utan i snitt "jag gick precis upp ska äta nu, hörs sen" eller "Nu har jag fixat partyoufit, här är den, visst är den fin? Bilder kommer i morgon" eller även "Nu har jag shoppat, se vad mycket jag fann på rean" och bla bla sånt. Är det sånt som folk intresserar sig av? Jag menar igentligen, är det det? Jag vet inte varför jag ens började blogga, tror att jag tänkte att många gör det och jag måste pröva? Finns ju flera hundra tusentals bloggar om inte miljoner bloggar i dag, men för ett-två år sen då? Då fanns det nog inte lika många, och människor som skrev kanske tänkte till lite mer innan de starta en vad den skulle handla om e.tc.

Jag har en idé att skapa om min blogg inriktning lite av just den här anledningen, vill skriva om endast saker jag ägnar min storsinta tid med.. Och det är just pluggning, hur många bloggar finns det inte om pluggning/skolan? Det är endast massa nöjen och ofta ungdomar de skriver mer i sin blogg än de pluggar eller är närvarande i skolan.

Att läsa "rika ungdomars" bloggar är självklart roligt, se hur mycket de spenderar sina pengar på onödigt tjafs för de tänker inte innan de handlar de handlar bara. Tänk och leva i en värld där allt handlar om att shoppa, och åter shoppa dagligen? Man behöver ingen utbildning för att man kan leva på sina föräldrars pengar hela ens liv? Jag skulle valt att kasta mina föräldrars pengar, eller snarare skänka de till välgörenhet och inte shoppa för min egen vinningsskull. Okej! Det här kanske låter lite bisarrt nu, men jag vet inte känns som om man måste ta vara på alla pengar som finns i hela världen. Jag har läst en hel del om u-länders ekonomi och ställning här i samhället att barnen på sisodär 9årsålder måste arbete och kan inte gå i skolan för de måste hjälpa till att försörja familjen. Är inte det här hur hemskt som helst?

Kommentarer
Postat av: sophie

hej! besök gärna min blogg och stöd min insamling till läkare utan gränser =)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0