Brandos.se

Utvecklingsamtalet gick super!

Utvecklingsamtalet jag hade i dag med min personliga handledare, gick bara bra. Jag har aldrig varit så stolt som jag var i dag, nånsinn!

I dag när jag berättade för min klasskamrater att jag skulle ha utvecklingsamtal var deras första reaktion "NEJ!", men jag tycker om utveckling och det är det en människa bör göra, att utvecklas, och det är ett upperligt tillfälle att utvecklas när man träffar sin personliga handledare och ser över vad man gjort som gått bra / dåligt, vad man bör tänka på osv.

Mitt utvecklingsamtal handlade igentligen inte så mycket om mina studier utan mest allt som hör till. T.ex. så pratade vi om att jag inte ska plugga för mycket, utan ta det lugnt och inte stressa upp mig och även ta pauser i pluggandet.

En annan sak som är viktigt är sömn och mat, det är det första man ser om man är stressad eller inte. Eftersom jag både äter och sover bra, så är jag inte stressad. Tror jag tycker om att pressa mig själv lite, ha mycket att göra, inte bara inte göra nånting alls.

Mina lärare i skolan tror på mig, eller snarare tror att jag kommer ta studenten med fullständiga betyg, och när jag och min handledare pratade om det sa jag "Nej", för jag stressar upp mig själv, och är super stressad inför just min student i maj nästa år. Känns som om det är så kort tid kvar (Läs faktiskt) och det är inte konstigt då att jag känner mig stressad och gör allt i tid. Men en sak som är viktigt, det är att det är en positiv stress jag har just nu. Det är alltid bra att tänka att inte hänga efter, utan vara "med på tåget" som mina lärare säger i skolan.

Nu ska jag ta fram matte boken och plugga inför mitt prov i morgon! Önska mig lycka till..

En glad Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0