Brandos.se

Tisdag

I morse när jag blev väckt av mamsen var jag ovanligt pigg.. Men man ska inte klaga, det är alltid trevligt när man förvånar sig själv som sagt. Blev kaffe direkt på morgonkvisten tillsammans med mammas kompis Lohne som fortfarande är här om dagarna och jobbar (För att hon inte har internet) Men jag ska inte klaga, roligt att inte behöva vara själv på mornarna..

I skolan i dag hade jag svenska c, var faktiskt ganska roligt för dagens huvudämne var "Läsbarhet". Jag lärde mig ganska mycket, men allt var självklara saker t.ex. vad som gör en text svår resp. lättläst. Fick även reda på att vi ska ha en "platsskrivning" om ca. 3 veckor (Eftersom jag ska missar den första skrivning pga. prövning i MaB som håller på i 4h om 2 veckor) Ska inte klaga, har iaf. en gång till på mig att göra skrivningen, eller jag bad om att få skriva den veckan efter och såklart gick det utmärkt!

När svenskan var slut, såg jag att Jalle satt i "Mattecaféet" som det så fint heter hela veckan.. Men iaf. där satt även Oliver och Serhat.. Så vi hade lite roligt och prata lite, men sedan så hjälpte jag Jalle lite med hans matte, superskoj eftersom jag är "döbra" på matten han håller på med.. HAHA! Men iaf. jag försökte och jag försökte förklara för honom det här med minus framför parentes, jag blev inte irriterad över att han inte förstod utan jag tog lugnet över mig och frågade "Vad förstår du inte, berätta?" Så fick jag ta om allt från början igen, om och om igen.. Men det var roligt, kanske ska bli lärare ist. för revisor/ekonom? Kanske lärare i ekonom ämnen på högskolan? Ha? Där fick jag minsann till det!

Kom hem för en stund sen drack lite kaffe, och nu ska jag iväg igen och shoppa lite! Får se vad jag kommer hem med.. Som sagt löning i dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0