Brandos.se

Måndag

Måndagen är här likaså är en ny vecka här, då vi alla ska ta nya tag och börja om från början.. I skolan pratar vi alltid om "ett blankt vitt papper" som det så heter när man börjar ett nytt läsår, och det känns som om man behöver det där "blanka vita pappret" varje vecka.. För att kunna ta nya tag och inte se bakåt utan endast framåt.

I morse när jag gick upp, mådde jag inge vidare bra.. Var förskyld, hade ingen röst och har aldrig varit så seg som jag var i morse.. Så jag blev hemma i dag, men i morgon ska jag bege mig till skolan hur jag än mår, för det är viktigt med sin närvaro i skolan tycker jag.. För det är endast då man kan kommunicera med sina lärare och inte bara via mejl som kan bli lite opersonligt. I morgon skall även flaket betalas, och det är viktigt att man gör det också för att underlätta några komplikationer på vägen.. Känns så konstigt att tänka på sin student nu? När det är snöstorm ute?! Studenten känns bara så långt borta, men det är den inte som sagt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0