Brandos.se

"I min familj är vi hjälpsamma"

Lite kort min familj, det är alltså jag, min styvpappa och mamma som bor under samma tak (Har ju syrran i uppsala). Men det är såhär att det endast är jag och mamma som "tycker om julen", min styvpappa han vill helst skippa hela "skiten"..

Det roliga är min mamma är just nu sjukskriven, och hemma, så hon kan inte pynta så mycket, eller hon orkar inte.. Så hon sade till min styvpappa "Kan inte du julpynta lite?" Han fräste åt henne, efter en stund frågade han mig "Linnea, kan inte du hjälpa mig hänga upp ljusbelysningen ute?", tror han tycker om julen trots allt?!

Trots allt "Vi är hjälpsamma", för det är såhär att min mamma tog ner julgrane grejen som man ska sätta granen i plus en matta man har under, min styvpappa tog i sin tur ner julgranen och satte upp första delen av granen, och jag tog upp resterande två delarna till granen.. Visst är vi hjälpsamma..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0