Brandos.se

Helg dvs. oroligheter

Helg innebär oroligheter på många ställen här i sverige inte minst här där jag bor, eller där du bor. Varje människa kan bli drabbad av något olagligt och det är inte frågan om "om" utan snarare "när". Jag har pratat med många ungdomar, läst tidningar och hört på bussen/tåget som pratat om helger eller kvällar och inte nog med det DAGAR! Det är så att det är oroligheter även under ljusa dagen, och man ska alltid vara på sin vakt inför människor som beter sig annorlunda.

Jag har valt att stanna hemma i kväll, det är väll en protest mot ungdomsbrottsligheten eller s.k. misshandel och personrån m.m. Inte tala om alkoholism också för den delen, läste i tidningen i dag (City) att det är många unga kvinnor som är på avvänjning just nu för att de druckit så mycket under sommaren. Jag har inte alls druckit mycket i sommar, men jag har nog druckit mycket om man jämför med unga som inte dricker överhuvudtaget. Men just därför ska jag ta tag i det här, och komma på något att göra åt det. Jag är bara en vanlig svensson, men man kan alltid försöka motarbeta  både alkoholism och våld.

En stor anledning till mitt projekt jag startat nu, är att ta reda på bakgrunden till ökningen av våldsbrott bland unga och även se vad poliserna gör åt saken. I tidningar står det att unga har bättre kontakt med polisen, men är det verkligen sant? Jag ska försöka ta reda på svaret!

Kommentarer
Postat av: Theres

Jo det brukar ju göra det :P Speciellt helgerna, tyvärr x)

2008-08-29 @ 16:30:32
URL: http://egenvilja.bloggagratis.se
Postat av: Theres

Ja, man kan undra ibland, men de e lika bra å ta det som det kommer

2008-08-29 @ 18:20:48
URL: http://egenvilja.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0