Brandos.se

Kursstart "Filosofi" del1

I morse när jag kom till skolan, trodde jag att jag hade läst fel på schemat (Som vanligt) för det var ingen annan där i vilket fall inte i 3an. Det var såhär att det var en från 1an, en från 2an och sen jag från 3an och en annan från 4an.. Konstigt? JA! Det tycker jag! Men iaf. pratade lite med de andra, tog upp bärbara för att se mitt schema.. Hittade såklart inget uttag, och till slut när jag väl hittade ett och satt på datorn, kommer läraren som jag ska ha i "Filosofi". Puh! Hade inte läst fel på schemat, hade lektion.. Men det var inga i skolan? Men efter ett tag kom det några styckna så vi satte i gång.

Så i dag var det kursstart i Filosofi, vi pratade mest allmänt om ämnet och fick även en uppgift. Uppgiften gick ut på att skriva "Vad skillnaderna var mellan människor/djur och saker", även "Hur mycket en människa var värd" osv. Jag arbetade i dag med Bayar, han och jag kom in på djupa diskussioner, och jag förstod inte riktigt vad det var han menade så jag frågade "Hur menar du nu?" "Utveckla, jag förstår inte vad det är du menar?".. Han kom på mycket på att den som är rik är mer värd som människa än en som är fattig, det tycker däremot inte jag..

Som sagt, vi kunde ha hållit på i flera timmar att diskutera det här ämnet om värdighet, för jag tycker alla människor är värda precis lika mycket, men man kan ju se saker och ting på olika sätt? Men iaf. filosofi handlar inte om att komma fram till något, som tur är gjorde vi inte det heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0