Brandos.se

"Talet" gick super!

Svenska lektionen är nu snart slut, och läraren gick precis igenom vad som skall göras inom 2 veckor (Då kursen slutar) Det är ungefär runt 10 uppgifter att göra, varav 2 uppgifter görs muntligt. Det känns tufft för jag har endast en lektion kvar, för nästa vecka är det nationellt prov för min del så den svenska lektionen uteblir. Den sista svenska lektionen, går till att skriva "platsskrivningen", så då har man ingen tid att arbeta åt inlämningarna, så det får bli plugg hemma så det ryker! Vill inte ha ett "IG" bara för man är seg på att lämna in uppgifter, känns så onödigt..

Men åter till dagens lektion... hade muntlig redovisning av "hyllnings-talet", som jag valde att det skulle vara till min syster på hennes bröllop. Det var faktiskt roligt, och jag kände mig hyffsat säker trots att jag endast läst "manuset" ett par gånger.. Kritiken var ganska lättsam av mina klasskompisar, de sa bl.a. att de tyckte om humorn i talet som sagt en sade "Så man fick skratta lite". Fick VG på talet, så jag är nöjd, läste inte så mycket, utan jag kom ihåg vilka områden, samt i rätt ordning jag skulle berätta om.. Undra om jag kommer att använda talet som jag skrivit, sen när min syster gifter sig på riktigt?! Ska iaf. spara det, så får vi se..


Kommentarer
Postat av: Felicia

Svar: ja det vart jätte skoj :)

2008-12-02 @ 13:25:43
URL: http://liljegrens.blogg.se/
Postat av: Emma Härnqvist

- tack tack

2008-12-02 @ 17:55:39
URL: http://harnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0